Do Rwandy míří 144 koz a 35 prasátek | UNICEF Česká republika

Nastavení cookies

Na těchto stránkách fungují cookies, které nám pomáhají zajišťovat funkčnost webu. Více o cookies

Do Rwandy míří 144 koz a 35 prasátek

Publikováno dne 14.09.2017

Crowdfundingová kampaň, kterou na podporu dětí a nejchudších rodin ve středoafrické Rwandě v červenci vyhlásil český UNICEF, skončila mimořádným úspěchem.

29. srpen 2017 – V rámci kampaně mohli Češi od 13. července do 26. srpna přispět prostřednictvím charitativního portálu Darujsprávně.cz na nákup koz a prasat a také na komunitní spoření, které místním ženám umožňuje start vlastního podnikání. Za 45 dní trvání kampaně se díky 237 dárcům podařilo vybrat celkem 253 785 Kč, což je o 100 tisíc korun více než původní cílová částka. Úspěch kampaně zajistila i účast známých osobností – patronkou sbírky se stala spisovatelka Barbara Nesvadbová, virálním videem sbírku podpořil také moderátor a stand-up komik Petr Cerha, alias Nasty, se svými kolegy z rádia Evropa 2.

„Jsem tolik ráda, že nám, v naší malé krajině, není lhostejný osud lidí na vzdálené straně zeměkoule. Že strach, neznalost a mediální diktát z nás nedělá okoralé jednotlivce. Ba právě naopak. Děkuji za každou jednotlivou korunu. Bylo mi umožněno vidět, jak moc je UNICEF ve Rwandě potřebný. Tak ani ten pomyslný halíř nepřijde nazmar,” říká k výsledkům sbírky její patronka Barbara Nesvadbová.

Stejně jako u komerčních crowdfundingových sbírek získávali dárci za svou podporu jedinečné odměny – od poděkování na Facebooku UNICEF za příspěvek na vkladní knížku v hodnotě 180 Kč, přes pohlednici s poděkováním a vlastnoručním podpisem Báry Nesvadbové za nákup kozy v hodnotě 905 Kč, až po možnost osobně se setkat s moderátory Evropy 2 nebo zajít s Bárou Nesvadbovou na kávu za příspěvek ve výši 9 tisíc Kč, který zajistí 10 koz nebo 5 prasátek.

Patronka sbírky Bára Nesvadbová při podepisování pohlednic.
© UNICEF ČR

„Můj velký vzor je Rick Warren. Autor světoznámého bestselleru, který se rozhodl každým rokem více se věnovat benefičním aktivitám. Dnes odevzdává 91% svého příjmu na dobročinné účely a věnuje tomu většinu své energie a času. Je to muž s velkým srdcem, takový zatím nedokážu být, ale snaha se cení. Pro tentokrát byla naše snaha oceněna neskutečnými výsledky a za to si každého zúčastněného velice vážím,“ vysvětluje svou účast v kampani Petr Cerha, který byl hlavním iniciátorem vzniku videa, v němž se kromě něj objevili také jeho kolegové z rádia Tomáš Zástěra, Pavel Cejnar, Emma Smetana, Marek Ztracený a Michal Malátný.

Cílem UNICEF bylo v kampani získat prostředky na pokrytí ročního vkladu na komunitní spoření pro 100 žen a na nákup 50 koz a 50 prasátek. Díky ochotě českých dárců ale nakonec do Rwandy míří 144 koz a 35 prasátek. Nákup kozy nebo prasátka byl mezi dárci nejpopulárnější, přispěly na něj téměř tři čtvrtiny všech dárců. Zbytek tvoří příspěvky na vkladní knížku a dary, jejichž účel dárci neurčili. Nejvyšším darem celé kampaně byla částka 12 tisíc korun, které věnoval dárce z jižní Moravy, nejnižšími příspěvky byly tři desetikorunové příspěvky od anonymních dárců. I díky nim se cílovou částku nakonec podařilo překročit o 65,1 %.

Kozy a prasátka zajistí trvalou obživu sirotkům a nejchudším rodinám.
© UNICEF/Asselin

„Je skvělé, že portál Darujsprávně.cz mohl znovu poskytnout prostor UNICEF pro jeho úspěšnou crowdfundingovou kampaň. A díky tomu si ověřit, že Češi nejsou lhostejní a jsou ochotní darovat i během tzv. okurkové sezóny,“ uvádí Klára Šplíchalová, výkonná ředitelka Fóra dárců, provozovatele portálu Darujsprávně.cz.

 „Když si člověk jen na chvíli uvědomí, v jakém blahobytu žije, je jasné, že taková věc má smysl. Řešíme tady naše problémy, které se nám zdají jako ty největší na světě – práce, peníze, nové auto. Jsou ale lidé, kteří řeší, jestli se zítra konečně najedí a budou žit dál. A tohle uvědomění nejen zmírní denní zmary, ale popožene člověka k pomoci jiným. A to se stalo i u mě. A že měla kampaň takové skvělé výsledky, ukazuje na to, že toto uvědomění mělo naštěstí plno z nás,“ doplňuje moderátor Tomáš Zástěra.

O tom, že kampaň oslovila široké spektrum lidí, svědčí i některé kuriózní dotazy a nabídky, které český UNICEF obdržel. K nejzajímavějším bezpochyby patří dotaz na možnost adopce jedné z koz, kterou UNICEF ve Rwandě zajistí, a také nabídka vepřového masa za zvýhodněnou charitativní cenu. 

Děkujeme všem, kteří tuto kampaň podpořili, dětem ve Rwandě můžete i nadále pomoci prostřednictvím tohoto formuláře.

© UNICEF/Ose
Vaše pomoc je pomocí dětem
Takto můžete pomoci:
Vaše pomoc je pomocí dětem
Takto můžete pomoci: