Symfonický orchestr hl.m. Prahy FOK se zapojil do globální kampaně One Love

Cílem kampaně One Love je ochránit 1,2 milionu dětí před dopady pandemie COVID-19.

Rodina zpěváka Boba Marleyho ve spolupráci s mezinárodními hudebními producenty vydala 17. července novou verzi legendární písně One Love, jejímž cílem je znásobit lidskost a solidaritu vyvolanou pandemií COVID-19. Veškerý zisk z nové verze písně věnuje rodina Boba Marleyho na pomoc dětem ohroženým důsledky pandemie.

Cílem kampaně One Love je ochránit 1,2 milionu dětí před dopady pandemie COVID-19.
Cílem kampaně One Love je ochránit 1,2 milionu dětí před dopady pandemie COVID-19.

Do globální kampaně One Love se zapojil také Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK, který podporuje českou pobočku UNICEF od roku 2014. Na slavnostním zahájení 86. sezóny ve Valdštejnské zahradě v sídle Senátu ČR zahrál orchestr instrumentální aranži této legendární písně. 

 

Zapojte se do výzvy #OneLoveOneHeart na sociálních sítích

Pomáhání druhým prokazatelně prospívá zdraví. Stejně jako endorfiny, které se uvolňují cvičením, studie ukazují, že pomoc druhým dárcům prospívá. Pohyb i pomoc snižují krevní tlak, vyvolávají pocity štěstí, působí proti depresím, zlepšují náladu, odbourávají stres a dokonce prodlužují život. Podle výzkumu Charity Aid Foundation z roku 2018 se lidé, kteří pomáhají potřebným, cítí spokojenější a šťastnější. Pomoc druhým posiluje osobní hodnoty a má pozitivní vliv také na rodinu a přátele dárce.

Čím zdravější a šťastnější jsme, tím více můžeme pomoci dětem, které nás nyní potřebují více než kdy jindy!

Proto jsme připravili výzvu #OneLoveOneHeart. Jak se můžete zapojit?

  1. Vyfoťte nebo natočte sami sebe při činnosti, kterou máte rádi a která vám pomáhá zůstat v dobré fyzické i psychické kondici. Použijte při tom srdce v barvách UNICEF, nebo symbol srdce vytvořte pomocí rukou.
  2. Fotku nebo video s hashtagem #OneLoveOneHeart zveřejněte na Facebooku, Instagramu nebo TikToku.
  3. Pokud můžete, věnujte 90 Kč na www.zastavmecovid.cz na pomoc dětem zasaženým pandemií. Společnost Pandora, která se do kampaně zapojila, zdvojnásobí hodnotu každého zaslaného daru.
  4. Nominujte do výzvy tři své přátele nebo blízké.

Pomoci můžete také zasláním dárcovské SMS ve tvaru DMS STOPVIRU 90 na číslo 87 777 nebo jakýmkoli příspěvkem na účet číslo 11771177/0300 (variabilní symbol 824).

"Čím zdravější a šťastnější jsme, tím více můžeme pomoci dětem, které nás nyní potřebují více než kdy jindy," říká Pavla Gomba, ředitelka UNICEF ČR.
"Čím zdravější a šťastnější jsme, tím více můžeme pomoci dětem, které nás nyní potřebují více než kdy jindy," říká Pavla Gomba, ředitelka UNICEF ČR.

Jak využijeme Váš příspěvek?

Pandemie COVID-19, která přímo či nepřímo zasáhla do života každého z nás, stále ohrožuje životy dětí v krizových oblastech světa. V důsledku přetížených zdravotnických systémů se dětem nedostává ani základní lékařská péče, očkovací programy proti smrtelným nemocem byly v mnoha zemích pozastaveny a kvůli vytíženým kapacitám byly přerušeny preventivní prohlídky. Například v Jemenu kvůli koronavirové krizi funguje méně než polovina nemocnic a zdravotnický systém je na pokraji zhroucení.

Důsledky pandemie ohrožují celou jednu generaci dětí. Kvůli nedostatečné lékařské péči může během následujících šesti měsíců přijít o život 1,2 milionu dětí, což je 6 000 ztracených dětských životů každý den.

UNICEF bojuje proti pandemii na několika úrovních: dodává hygienické, ochranné a zdravotnické potřeby do nemocnic, pracuje na zmírnění vedlejších důsledků pandemie, šíří osvětu o zásadách prevence nákazy a snaží se zajistit dostupnost ochranných osobních pomůcek pro zdravotníky v první linii. Zároveň zůstáváme v nejchudších zemích a krizových oblastech světa a pokračujeme v poskytování pomoci tam, kde nás děti potřebují nejvíce.

Za Váš příspěvek pořídíme mýdla, hygienické potřeby, ochranné pomůcky, zdravotnický materiál a další nezbytné vybavení do nemocnic.

Přidejte se k nám a pomozte nám vytvořit ze světa lepší místo pro děti. Do kampaně se jako globální partner zapojila také společnost Pandora, která věnovala 1 milion USD na pomoc dětem a rodinám zasaženým pandemií COVID-19.


Česká výzva #OneLoveOneHeart je součástí celosvětové kampaně UNICEF, jejímž cílem je ochránit nejpotřebnější děti před vedlejšími důsledky pandemie a zároveň pomoci vytvořit v pokoronavirové době lepší svět pro každé dítě.

© UNICEF/Diarassouba
© UNICEF/Diarassouba
© UNICEF/Izhiman
© UNICEF/Izhiman

Tisk